Élet a zalaistvándi hegyen, ahogy én látom.

hegyenjáró

hegyenjáró

eső után...

2023. május 22. - HemeShao

Tegnap végre megjött a tavasz. Mondjuk ez május 21-én már nem olyan nagy elvárás. A hét elején még 12 fok volt délután, meg esett,esett,esett és esett. Igazából olyan kora októberi idő jellemezte eddig a májust. A palánták a földbe kerültek(paprika,paradicsom, pár gumó krumpli+ egy kis édesburgonya), de ez a májusi hideg/eső nagyon  nem segítette elő a fejlődést. A fű az persze nő, ha kell,ha nem,csak épp nehéz volt időt találni a fűnyírásra két esőblokk között.  A Zala is kíváncsi volt, hogy mi van a réten, ezért kinézett a medréből,de nem talált semmi érdekeset, ezért pár nap alatt visszavonult.  Szántásokon/vetéseken áll a víz.
A hegyen csak annyit voltam mostanában amennyit nagyon muszáj volt. Sajnos az időjárás miatt, ha lett volna is szabadidőm nem nagyon tudtam volna ott bármit is csinálni. Így hát nagyon blog alapanyagom sincs.
Készítettem azért nektek pár képet azért, vadrózsáról,lóhervirágról és az eper is virágzik vadon, vagy vadul.. 
Lepaparazziztam nektek két kis szorgoskodó méhet is. Akkor még a záporok szüneteiben repkedtek és gyűjtöttek.

Nekem amúgy nagyon hiányzik a régi tavasz. Amikor meg volt minden. Az olvadó hó, az egyre melegebb napok, a szél amikor virágzik a kökény, a 20 fokban nyíló virágok, az illatok és az remény amit csak a májusi idő tud adni,hogy idén is lesz nyár.
Most valahogy az időjárás októbertől szinte ugyanolyan május közepéig. Esik,fúj,reggel majdnem fagy. Karácsony és szilveszter között jobb idő volt, mint áprilisban végig.
Örülhetünk az enyhe télnek, de az mindig fázós tavaszt hoz.(Legalábbis én így figyeltem ki.) 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hegyenjaro.blog.hu/api/trackback/id/tr9318129686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása